Skip to main content

“De bewonersbegeleiders staan altijd voor ons klaar”

Rondom Floraplein Eindhoven zijn de werkzaamheden volop in gang

Bij project Floraplein Fase 2 in Eindhoven wordt hard gewerkt. Wooninc. en Van de Klok verduurzamen er de woningen. In weer en wind gaat bewonersbegeleidster Simone Smulders er in gesprek met de bewoners en steekt ze zelf graag de handen uit de mouwen. Hoe ervaren de bewoners deze betrokkenheid? We vroegen het een bewoonster. 

“De bewonersbegeleider staat altijd voor ons klaar en probeert heel erg mee te denken met ons als bewoners.” 

“Het is heel prettig dat Simone en haar collega’s zoveel voor ons als bewoners regelen. Ze nemen veel werk uit handen. Bijvoorbeeld bij de opruimdag laatst. De koffiebar met heerlijke cappuccino en zelfgemaakte koekjes maakte het helemaal compleet. Ondanks de regen werd het een fijne dag.” 

Persoonlijk contact is erg prettig 

En wat vindt mevrouw van de manier waarop ze op de hoogte wordt gehouden van de planning en bouwwerkzaamheden? “Prima, de bewonersbegeleider komt langs. Je kunt bellen, appen, mailen of gewoon binnenlopen om je vraag te stellen. Simone is een hele sociale, leuke en spontane dame die veel betekent voor de wijk. Ze staat altijd voor ons klaar en probeert alles goed voor ons te regelen. Heel persoonlijk.” 

Bewonersapp voor actuele info 

De Thuis@work App is daarbij nog een mooie aanvulling, vindt mevrouw: “Daarin kan ik altijd precies zien wat er gaat gebeuren. Heel fijn. Ook is het makkelijk als je bijvoorbeeld je papieren niet kunt vinden of iets kwijt bent. Alles wordt netjes opgeslagen en inzichtelijk gemaakt. Zo komen we nooit voor verrassingen te staan. Hopelijk blijven we de komende tijd zo goed geïnformeerd, ook over wat allemaal heeft plaatsgevonden. Dan kunnen we hier met een goed gevoel op terugkijken als alles achter de rug is.” 


Ladies@work wil dat bij elke verbouwing of (groot) onderhoud en verduurzaming van gebouwen en woningen de bewoner centraal staat. Deze wordt daarom goed meegenomen in het proces, zonder de opdrachtgever uit het oog te verliezen. Bewonersparticipatie noemen we dat. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl of Caroline@ladiesatwork.nl. 

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *