Skip to main content

‘Verhoogd wooncomfort en fijne begeleiding!’

Geslaagd verduurzamingsproject: Wiardi Beckmanstraat in Alblasserdam

Project Wiardi Beckmanstraat in Alblasserdam is afgerond! Tijdens het eindfeest beklonken we de fijne samenwerking en het mooie resultaat voor de bewoners. Hoe ervaarden zij de werkzaamheden en betrokkenheid van Ladies@work? 

In opdracht van Willems Vastgoedonderhoud Home | Willems Vastgoedonderhoud begeleide ladies@work de bewoners tijdens de verduurzaming van de 66 woningen. Verdeeld over 2 blokken aan de Wiardi Beckmanstraat en Blokweerweg, in eigendom van corporatie Woonkracht10.  

Bij het eindfeest waren de bewoners uitgenodigd voor een kopje koffie met lekkernij bij de Baristakar. In het Energiecafé kregen ze bespaartips en maakte iedereen kans maken op een leuke energieprijs. De Energiecoördinator van Woonkracht10 bood bewoners een P1 meter aan. Hiermee kunnen zij hun energieverbruik meten.  

Een bewoner vertelt: ‘Ik was best wel zenuwachtig voordat de werkzaamheden begonnen. Wat gaat er allemaal gebeuren en hoeveel last krijg ik ervan? Vooral de aanwezigheid van de steigers en de netten die gespannen waren vond ik niet prettig. Ik begreep niet waar dit voor nodig was, maar ik was erg blij met het contact met Kirstie. Ik kon haar altijd bellen en kreeg antwoord op al mijn vragen. Ook werd er op tijd en duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren. En nu ben ik eigenlijk alleen maar ontzettend tevreden. Helemaal omdat ik vroeger vanuit mijn badkamer naar het balkon moest, maar dit nu vanuit mijn kamer kan doen. Het wooncomfort is dus ook zeker verhoogd!’ 

Van links naar rechts: Kirstie, Mw. Verheij, Mw Romeijn en Dhr. Carels.

Ook dhr. Carels is tevreden. Meneer is op leeftijd en erg doof. Bij de start van het project belemmerde dit het contact. Kirstie: ‘Meneer nam de telefoon niet op, omdat hij deze niet hoorde overgaan. We hebben meneer uiteindelijk kunnen spreken door herhaaldelijk aan te bellen en te kloppen. Het contact is vanaf dat moment altijd goed geweest en heeft er toe geleid dat meneer en een gehoorapparaat heeft gekregen en een belsysteem waarbij allerlei licht en geluidsignalen in zijn woning afgaan. Er is een wereld voor hem opengegaan!’

Ladies@work wil dat bij elke verbouwing of (groot) onderhoud en verduurzaming van gebouwen en woningen de bewoner centraal staat. Deze wordt daarom goed meegenomen in het proces, zonder de opdrachtgever uit het oog te verliezen. Bewonersparticipatie noemen we dat. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl of Caroline@ladiesatwork.nl. 

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *