Skip to main content

Herstelwerkzaamheden voor Trivire in Dordrecht

Bewonersbegeleiging door de ogen van de bewoner

In opdracht van Trivire en Vorm is ladies@work aan de slag bij de Kapteynweg en Sitterstraat in Dordrecht. De flatwoningen worden er verduurzaamd. Mevrouw Bosman uit de Sitterstraat is blij met de aanwezigheid van ladies@work. Bewonersconsulente Lucie Janssen was bij haar op bezoek en ging in gesprek. Want waarom is het nou zo fijn dat er iemand is met speciale aandacht voor de bewoners?  

‘Het is fijn dat je bij één persoon terecht kunt met je vragen. De bewonersconsulente steunt ons als bewoners vóór en tijdens de werkzaamheden. En dat is heel prettig.’  

Mevrouw Bosman ervaart zo de toegevoegde waarde en betrokkenheid van bewonersconsulente Lucie. De bewoonster van de woning aan de Sitterstraat vindt dat ze goed op de hoogte wordt gehouden van de projectplanning en te verrichten werkzaamheden. ‘Bij de herstelwerkzaamheden wordt er wel eens een afspraak gemist. Dat kan vervelend zijn, maar ik begrijp heel goed dat sommige zaken in de uitvoering wel eens anders kunnen lopen. Het is dan wel prettig dat hierover goed gecommuniceerd wordt.’ 

‘De bewonersbegeleiding was precies zoals het hoort te zijn,’ vervolgt mevrouw. ‘Ons aanspreekpunt Lucie sluit niemand uit en behandelt iedereen op gelijke voet. Ongeacht leeftijd, vraag of tijdstip van de dag. En dat is goed, want voor iedereen is het nodig dat er begeleiding is bij de werkzaamheden.’  

En als die begeleiding er niet zou zijn? ‘Dat zou een groot gemis zijn,’ vindt mevrouw. ‘Niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen. Bij de start van het project dachten de meesten: “Wat gaat het allemaal worden, wat gaat er gebeuren?” Lucie was hierbij vanaf de start ons vaste aanspreekpunt. Bij de voorbereidingen had ze een luisterend oor en vertelde ze globaal wat er allemaal zou gaan gebeuren. Tijdens de werkzaamheden was zij de bekende rots in de branding. Ik kon als bewoner altijd op haar rekenen. Heel prettig en het heeft me enorm ontzorgd.’ 

Ladies@work wil dat bij elke verbouwing of (groot) onderhoud en verduurzaming van gebouwen en woningen de bewoner centraal staat. Deze wordt daarom goed meegenomen in het proces, zonder de opdrachtgever uit het oog te verliezen. Bewonersparticipatie noemen we dat. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl of Caroline@ladiesatwork.nl.

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *