Skip to main content

BEWONER AAN HET WOORD

Funderingsherstel voor gevelverbetering op de Rechthuislaan in Rotterdam

Ladies@work spreekt regelmatig met de bewoners van projecten waar we actief zijn. Want daar draait het uiteindelijk om: de bewoner centraal! Zo ging projecteigenaar Marjet op bezoek bij Alex Harrand om te praten over de werkzaamheden rondom zijn woning aan de Rechthuislaan in Rotterdam, waar ladies@work de bewoners in de uitvoerfase begeleidt. Hoe ervaart deze bewoner dat?

Samen met zijn vrouw woont Alex al 32 jaar op de Rechthuislaan. Jurriens West B.V. werkt hier sinds juli 2022 aan het herstel van de fundering voor gevelverbetering, in opdracht van corporatie Woonstad Rotterdam. Medio mei 2023 moeten de herstelwerkzaamheden aan de 120 woningen zijn afgerond.

“Wij zijn heel blij met de woningverbetering en vinden de overkant er al heel fraai uitzien. We kijken uit naar de uiteindelijke oplevering medio mei 2023 en zijn vooral benieuwd of de achtertuin dan ook weer helemaal in de oude staat is. Natuurlijk kunnen we niet wachten tot de kozijnen zijn vervangen en de gordijnen weer opgehangen kunnen worden.”

Alex zijn vrouw werkt regelmatig thuis, dus is het lawaai van de verbouwing niet altijd fijn. Alex: “Vooral als er in de bergingen wordt gewerkt hoor je het stoten tegen het plafond. De service van Woonstad Rotterdam voor het gebruik van een rustwoning overdag was daarom ook fijn. Ook hondje Cooper vindt de drukte soms erg lastig.”

De informatie die het stel over de werkzaamheden krijgt is wisselend, vindt Alex. “De Bouwupdates zijn erg prettig. Als er tussentijds iets gebeurt, zoals met het water, dan komt de uitvoerder dat wel even vertellen.” Ook verloopt er wel eens iets anders. “Bijvoorbeeld de steigers die in november 2022 in onze tuin gelegd zouden worden. Deze lagen er ineens al een maand eerder. Ook is het lastig dat de bel al drie maanden niet werkt. Dat vinden wij wel erg lang. Natuurlijk is de rommel buiten ook best wel eens vervelend, maar dat hoort erbij. We zien dat de werklui de boel altijd netjes achter laten. Dus over het algemeen verloopt alles naar verwachting. Ook de bewonersavond was erg zinvol. We zagen de aanpak van het funderingsherstel met eigen ogen. Heel interessant! Dat geeft toch het gevoel dat je er als bewoner toe doet in het hele proces. Fijn dat de aannemer hier aandacht voor heeft.”

Ladies@work wil dat bij elke verbouwing of (groot) onderhoud en verduurzaming van gebouwen en woningen de bewoner centraal staat. Deze wordt daarom goed meegenomen in het proces, zonder de opdrachtgever uit het oog te verliezen. Bewonersparticipatie noemen we dat. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl.

Afbeelding: bewoner Alex Harrand en zijn hond.

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *