Skip to main content

Hooft & Petiet creëert het thuis gevoel voor bewoners 

15 jaar aandacht voor projectinrichting

In samenwerking met Hooft & Petiet werkt ladies@work aan tevreden bewoners. Waar ladies@work dat doet met bewonersbegeleiding en heldere communicatie, is het team van Hooft & Petiet er o.a. voor het creëren van prettige tijdelijke woonomstandigheden. Beide bedrijven bestaan dit jaar 15 jaar en passen uitstekend bij elkaar met het uitgangspunt: bewoners ontzorgen en comfort bieden. 

‘Het is bijzonder dat onze samenwerking eigenlijk niet al veel eerder is begonnen,’ vindt Caroline Bax, eigenaar van ladies@work. ‘Onze bedrijven bestaan dit jaar 15 jaar, maar het eerste gezamenlijke project is nog niet van zo lang geleden. In 2023 ontmoetten we elkaar bij een groot herstructureringsproject van Cazas Wonen in IJsselstein. Ook bij een project voor Dudok en Plegt Vos in de Bloemenbuurt kruisten onze wegen. Marjan en ik zijn toen koffie gaan drinken en inmiddels weten we elkaar goed te vinden. We vullen elkaar uitstekend aan met onze aandacht voor bewoners.’ 

15 jaar in ontwikkeling
Marjan van het Hooft, mede-eigenaar Hooft & Petiet: ‘Hoe mooi is het dat we dit jaar allebei zo’n mijlpaal bereiken?! 15 jaar is niet niks. Hooft & Petiet is op 1 juli 2010 opgericht door Mauri en mij. Als meubelverhuurbedrijf richtten we ons in eerste instantie op verkoopstyling, want een leegstaande woning verkoopt niet. Tijdens de crisis op de woningmarkt zorgden wij voor een optimale verkooppresentatie: sfeervol ingericht, inclusief stoffering, 3D-tekeningen, plattegronden en regelmatig met keukenontwerp en uitvoering. Onze eerste grote opdracht voor de Alliantie in Amsterdam gaf ons bedrijf een flinke boost, daarna kwamen ook de aanvragen van andere corporaties. Niet alleen voor verkoopstyling, maar gaandeweg steeds meer gericht op het organiseren van logeer-, rust- en wisselwoningen tijdens verduurzamingsprojecten. Ook veel bouwbedrijven zijn al jaren goede opdrachtgevers.’ 

Compleet gevoel van thuis
Hooft & Petiet telt inmiddels zo’n 25 medewerkers en vooral in het laatste jaar is er een enorme groei in aantal projecten. Marjan: ‘We bieden een volledig pakket aan diensten: van projectinrichting voor huur-, logeer-, expat-, project-, recreatiewoningen en soms zelfs glamping tenten. Maar ook doen we de wissel- en eindschoonmaak en maken we bewoners wegwijs in hun tijdelijke woning door ze daar ter plekke te ontvangen.’ 

Brenda de Wilde, projectmanager bij Hooft & Petiet, snapt waarom het werk zo goed aanslaat: ‘We zijn er letterlijk om de bewoners te ontzorgen en hen een thuis te bieden. In een stressvolle verbouwingsperiode is dat vaak hard nodig en echt van meerwaarde. We bieden rust en comfort. Een gevoel van thuis. Mooi ook dat we hierin samen kunnen optrekken met het projectteam, waar ladies@work regelmatig onderdeel van is. Samen hebben we een adviserende rol richting de opdrachtgever en zijn we het aanspreekpunt voor de bewoners. We voegen waarde toe op onze eigen manier. Tijdens onze wekelijkse belmomenten bespreken we inhoudelijke bewonerszaken en sturen we bij op de planning, die nog wel eens wijzigt. Dat werkt heel constructief.’ 

Slim aanpakken
ladies@work en Hooft & Petiet hebben al een aantal bijzondere projecten gedraaid samen. Marjan: ‘En daar zitten er een aantal bij die je niet snel vergeet. Zoals die douchewoning, waar de douchecabine middenin de woning moest komen en er een hotelkameruitstraling gewenst was. Hoewel de vloerafwerking slecht was hebben we er met een klein budget, een set mooie boxsprings, royaal kleed en flink wat creativiteit toch iets moois van weten te maken. Natuurlijk alles in afstemming met de bewoners en opdrachtgever. Met een goede organisatie en slimme aanpak lukt het ons als team altijd om een uitstekend resultaat te behalen.’ 

ladies@work feliciteert Hooft & Petiet met hun 15-jarige bestaan en hoopt in de toekomst nog veel mooie projecten met elkaar te draaien. Met leuke bewoners, een fijne samenwerking, vaste klantenkring en duurzame samenwerkingen. Want daar kun je op bouwen! 


Ladies@work begeleidt bewoners bij renovatie en verduurzamingswerkzaamheden aan hun woning. Wij verbinden en zorgen voor draagvlak door vanaf het begin alle partijen te betrekken. Met heldere plannen, duidelijke communicatie en optimale begeleiding. Zo kan de opdrachtgever het gewenste traject soepel en succesvol uitvoeren. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl of Caroline@ladiesatwork.nl. 

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *