Skip to main content

Achter de schermen: bij Floor op kantoor 

De ontwikklingen bij ladies@work

Op de Computerweg in Utrecht vind je het kantoor van ladies@work. Het kloppende hart van de organisatie dat optimale bewonersparticipatie nastreeft met bewonersbegeleiding door een heel team van vooral sterke vrouwen. Met Floor op kantoor als nieuwe manager Projecten & Operations draait alles hier in sneltreinvaart. 

“Vorig jaar januari maakte ik vanuit mijn rol als bewonersbegeleider een doorstart in de nieuwe functie van bewonerscoördinator. In die rol was ik vooral het aanspreekpunt voor alle bewonersbegeleiders op de werkvloer. Nu is mijn functie verder uitgebreid, met aandacht voor bedrijfsvoering binnen de organisatie. In deze functie kan ik mijn multitasking- en organisatietalent inzetten én mijn drive om bij te dragen aan de toekomst van ladies@work.” 

“Momenteel ben ik bezig met drie aanbestedingen. Ik schrijf hiervoor de soms vrij uitgebreide plannen, maak de begrotingen en presenteer het uiteindelijke plan.” 

“Het is mooi om nauw samen te werken met Marjet en Caroline. We vormen een sterk team dat elkaar aanvult bij deze spannende momenten. Maar ook als sparringpartner zetten we elkaar op scherp. De plannen gaan vaak over projecten in de nabije toekomst, maar we weten allemaal hoe deze onderhevig zijn aan verandering. Planningen worden altijd bijgeschaafd, daar ontkom je niet aan. Dat vraagt van ons veel flexibiliteit. Maar gelukkig zijn we er als bedrijf altijd toe in staat om onze opdrachtgevers goed te bedienen. Met de juiste bewonersbegeleider op de juiste plek.” 

Helder plan, duidelijke kaders 
“Na het tender-traject start ik mede de projecten op. Niet alle projecten zijn dan direct in de uitvoer- of draagvlakfase. Er gaat vaak nog een heel traject aan vooraf, waar een helder plan en duidelijke kaders voor nodig zijn. Zoals bij het behalen van draagvlak; daar ben ik vanaf het voortraject betrokken tot de werkelijke uitvoer en het doen van de warme opnames. Hét moment dat de bewonersbegeleider op het project wordt gezet. Met een vloeiende overgang draag ik zoveel mogelijk voorkennis over aan deze collega op locatie. Ik zorg ervoor dat alles duidelijk is en dat bijvoorbeeld het Teams-kanaal en de thuis@work app zijn ingericht. Als alles loopt neem ik wat meer afstand en pak ik de coördinerende rol op, waarbij ik het contact houd met de opdrachtgever en de bouwvergaderingen bijwoon. Zo ben ik betrokken vanaf de opstart van projecten tot aan de uitvoer en het eindfeest.” 

Altijd in ontwikkeling 
“Omdat we enorm veel aanvragen voor nieuwe projecten krijgen, zijn we continu op zoek naar de juiste bewonersbegeleider bij een project. Het moet passen. En daarvoor hebben wij een breed team van sterke vrouwen in dienst. Maar ook nieuwe collega’s trekken we graag aan. Via introductie-ochtenden maken we kennis met elkaar. Daarna koppelen we de juiste persoon aan een bepaald project. En dan kan het zomaar zijn dat ik ’s avonds aan de keukentafel nog app met een collega die om advies vraagt. Heerlijk die betrokkenheid en dynamiek. Het geeft aan hoe gedreven onze mensen zijn. Samen willen we alles goed regelen en communiceren. Voor die ene glimlach op het gezicht van de bewoner. Dus daar staan we als ladies@work bijna 24/7 voor aan.”  


Ladies@work begeleidt bewoners door een verandering in, aan of rondom de woning zodat de opdrachtgever het gewenste traject soepel en succesvol kan uitvoeren. Wij verbinden en zorgen voor draagvlak door vanaf het begin alle partijen te betrekken. Met heldere plannen en optimale begeleiding. Ervaren hoe dat is? Neem contact op met Marjet@ladiesatwork.nl of Caroline@ladiesatwork.nl. 

bewoners, communicatie, fundering, herstelwerkzaamheden, participatie, woningbouw

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *